مقالات

آجر نما بین کابینتی

آجر نما بین کابینتی

آجر نما بین کابینتی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی می‌باشد که طرفداران بسیاری دار و در طراحی داخلی انواع ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه آجرنما ها انواع مختلفی دارند که ابعاد و رنگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

آجرها بسته به نوع، رنگ و ابعادی که در قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین انواع آجر، آجرهای نما می‌باشد.

آجر نما بیشتر در نمای بیرونی ساختمان‌ها، محوطه سازی و دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که می‌توان از آجر نما استفاده کرد فضای بین کابینت‌ها می‌باشد.

آجر نما بین کابینتی به خاطر تنوع رنگی بالایی که دارد هارمونی خاصی با رنگ‌های مختلف کابینت ایجاد می‌کند و باعث زیبایی فضای داخل آشپزخانه می‌شود.

ما امروز در ادامه این مقاله قصد داریم تا در مورد آجر نما بین کابینتی و مزایای استفاده از این نوع آجر صحبت کنیم.

انواع آجر نما بین کابینتی

آجرهای نما بین کابینتی انواع مختلفی دارند که ویژگی‌های هر کدام با یکدیگر متفاوت است.

آجر نسوز، آجر لعابی، آجر نما هلندی و… برخی از پرکاربردترین انواع آجر نما بین کابینتی برای استفاده در فضای بین کابینت‌ها می‌باشد.

بسته به رنگ کابینت و فضای داخلی آشپزخانه می‌توانید یکی از ایم آجرها را برای فضای بین کابینت‌های خانه خودتان انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین انواع آجر نمای بین کابینتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آجر نما داخلی

آجر نما در طراحی داخلی و آشپزخانه

آجر نما نسوز

یکی از پر طرفدارترین انواع آجر نما بین کابینتی که در فضای داخلی خانه وآشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آجر نما نسوز است.

همان طور که از اسم این نوع آجر نما مشخص است، این آجر نما بین کابینتی مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارند. دلیل این مقاومت استفاده از خاک نسوز در تولید آجر نمای نسوز است.

به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی از این نوع آجر نما در محیط آشپزخانه مخصوصا پشت گار استفاده کنید و نگران سوختن یا تغییر شکل آن نباشید.

نکته‌ی مهم دیگری که باعث رواج استفاده از آجر نسوز در آشپزخانه‌ها و فضای بین کابینت‌ها شده است، تنوع طرح رنگ بسیار بالا است، مانند آجر قهوه ای و آجر قرمز

شما به راحتی می‌توانید آجر نما بین کابینتی خود را با رنگ کابینت آشپزخانه خود ست و انتخاب کنید حتی در فرم دلخواه خود که مثل آجر فرم ساده و آجر ال و فضای زیبا و شیک را شکل دهید.

البته برخی از طراحان دکوراسیون داخلی با استفاده از ذوق و خلاقیت فردی چند رنگ از آجرنما نسوز را به صورت همزمان استفاده می‌کنند و طرحی زیبا به وجود می‌آوردند‌‌.

به طور کلی دست شما در انتخاب طرح و رنگ برای آجر نما بین کابینتی و نسوز بسیار باز است. این نوع آجر نما نه تنها در برابر حرارت و گرما بلکه در برابر رطوبت، فرسایش، خوردگی و… نیز مقاومت بالایی دارد.

به همین دلیل است که استفاده  بالایی دارد و در طولانی مدت تغییر رنگ و شکل نمی‌دهد. همین مزایا باعث شده تا آجر نما نسوز یکی از بهترین آجرهای نمای برای پوشش فضای بین کابینتی باشد.

آجر نما هلندی

یکی از دیگر از آجر نما بین کابینتی پر طرفدار برای نصب بین کابینت‌ها آجر هلندی است.

آجر نما بین کابینتی هلندی استحکام بالایی دارند. این نوع آجر عایق حرارتی هستند که برای استفاده در محیط آشپزخانه بسیار ایده‌آل می‌باشد.

این آجرهای زیبا با با اشکال نامنظم کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی خانه دارند. امروزه استفاده از آجرهای هلندی برای برای ایجاد طرح‌های آنتیک در فضای داخلی خانه و آشپزخانه طرفداران زیادی دارد.

اگر شما می‌خواهید فضایی گرم و با نشاط در محیط آشپزخانه خودتان ایجاد کنید، آجر هلندی بهترین انتخاب است.

آجرنمای داخلی

انواع آجر داخلی و نما

آجر لعاب دار

آجرهای لعابی یکی دیگر از پرکاربردترین انواع آجر نما بین کابینتی برای پوشاندن فضای بین کابینتی هستند.

این نوع آجر سطحی لعابی دارند که علاوه بر درخشندگی و زیبایی منحصر به فرد مزایای دیگری هم دارد. سطح لعابدار این آجرهای نما باعث شده تا در برابر رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم باشند‌.

همچنین لکه‌ها و آلودگی بسیار راحت از سطح این آجر‌ها پلک می‌شود.

آجر نما بین کابینتی لعاب دار یک انتخاب عالی و هوشمندانه برای فضای پشت سینک ظرفشویی است. تنوع رنگ و طرح این آجر باعث شده با انواع رنگ کابینت همخوانی داشته باشد و یک فضای گرم و زیبا ایجاد کند.

مزایای استفاده از آجرنما بین کابینتی

آجرنما بین کابینتی یکی از روش‌های محبوب در تزیین دیوارهای آشپزخانه است. این متریال دکوراتیو با القای حس طبیعت، جلوه خاصی به فضای آشپزخانه خانه شما می‌بخشد.

این نوع از آجرها گرد و غبار و چربی را به خود جذب می کنند و به همین دلیل تاثیر زیادی در تمیز به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌شوند. حس صمیمیتی که استفاده از آجر نما بین کابینتی به آشپزخانه شما می‌دهد، فضای شما را به یک محیط دلنشین و دوستانه تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین مزیت استفاده از آجر بین کابینتی، زیبایی و استحکام آن است. آجر نوعی متریال طبیعی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، رطوبت و حرارت دارد.

آجرنما به راحتی خط و خش پیدا نمی‌کند و سال‌ها بدون نیاز به تعویض، ماندگاری خواهد داشت.
علاوه بر این آجرنما بین کابینتی قابلیت انعطاف بسیار بالایی برای ست شدن با سبک دکوراسیون را دارد.
تنوع زیاد ابعاد و رنگ این محصول به گونه‌ای است که دست شما را برای انتخاب کاملا باز می‌گذارد.

شما می‌توانید با رنگ‌های مختلف کابینت آشپزخانه‌تان، یکی از رنگ‌های متنوع این محصول را استفاده کنید.

قیمت آجر نما بین کابینتی

همان طور که گفتیم آجرهای نما برای پوشاندن فضاهای بین کابینتی انواع مختلفی دارند مانند آجر قزاقی، آجر 20 سانت، آجر آنتیک و رستیک که طبیعتا قیمت این آجرها با یکدیگر متفاوت است.

قیمت آجر نما بین کابینتی بسته به نوع، طرح و رنگ آن محاسبه می‌شود. شما برای اطلاع دقیق از قیمت آجرنما بین کابینتی همچنین دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با مشاوران مجموعه ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید