مقالات

شستن آجرنما با جوهر نمک

شستن آجرنما به روشی ساده و موثر

یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی که از دیرباز در ساخت بناهای مختلف مورد استفاده قرار میگرفت، آجر بوده است. یکی از راههای شستن آجرنما، شستن با جوهر نمک است.

امروزه آجرهای انواع بسیار متنوعی دارند مانند آجرنما نسوز و آجرشومینه نانو و هر کدام از این آجرها بسته به جنس، رنگ و اندازه در قسمتی از ساختمان مورد استفاده گیرد.

آجر 5 سانت و آجر سه سانت یا آجر نما یکی از انواع آجر هستند که به خاطر تنوع بالا در رنگ و زیبایی منحصر به فردشان بیشتر در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آجرهای نما اغلب رنگ روشنی دارند مانند آجرنما طوسی و آجرنما سفیدو زمانی که برای طولانی مدت در مجاورت آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرند، نیاز به شستشو دارند. روش‌های زیادی برای شستن آجر نما وجود دارد ولی یکی از بهترین و متداول‌ترین آن‌ها شستن آجرنما با جوهر نمک است.

ما امروز در این مقاله سعی داریم تا در مورد این روش شستشو یعنی شستن آجرنما با جوهر نمک صحبت کنیم.

شستن آجرنما با جوهر نمک

شستن آجر با جوهر نمک

چه عواملی باعث کثیف شدن نمای آجری می‌شوند؟

اگر نمای خانه یا محل کارتان آجرنما باشد، احتمالا بعد از گشت چند سال، متوجه تغغیر رنگ و کثیف شدن آن می‌شوید. شاید بپرسید چه عواملی باعث کثیفی و سیاه شدن آجرنما می‌شوند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آلودگی هوا در شهرها مهم‌ترین عامل تغییر رنگ آجرنماهای ساختمان‌ها است. عوامل دیگری نیز در کثیف شدن آجرنما تاثیر دارند که می‌توان رطوبت بالا، وجود رسوب‌های شیمیایی، جرم، لکه‌های سیمانی و … را نام برد.

اهمیت شستن آجرنما با جوهر نمک

همان طور که گفتیم روش‌های زیادی برای تمیزی و شستن آجرنما وجود دارد. از متداول‌ترین این روش‌ها می‌توان به شستن آجرنما با جوهر نمک اشاره کرد.

شستن آجرنما با جوهر نمک بسیار آسان بوده و سریع انجام می‌شود. یکی از مواردی استفاده از این روش زمانی است که ملات بر روی آجر می‌ماند.
زمان نصب و بند کشی آجرنما اغلب مقداری ملات روی آجرها باقی می‌ماند و باید از بین برود. تنها روشی که می‌توان ملات را از روی آجرنما پاک کرد، استفاده از محلول جوهر نمک است.

جالب است بدانید که مدت زمان شستشوی آجرنما با محلول جوهر نمک حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. یعنی این روش در عین سادگی بسیار سریع می‌باشد و شما بدون اتلاف وقت و درد سر می‌توانید آلودگی‌های سطح آجرنما را از بین ببرید.

روش شستشوی آجرنما با جوهر نمک

 

در کنار موثر بودن و سریع بودن شستشوی آجرنما با جوهر نمک، ساده بودن روش استفاده از این محول هم جزو‌ مزایای آن است.

شما برای ساخت این محلول کافی است که مقداری جوهر نمک را با مقداری آب مخلوط کنید. سپس محلول به دست آمده را با استفاده از یک فرچه به قسمت‌ها آلوده‌ی آجرما بکشید.

بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه محلی که با محلول تمیز کردیم را با آب فشار قوی می‌شوییم. بعد از انجام این کار می‌بینید که به راحتی ملات و آلودگی‌های موجود بر روی آجرنما کامل از بین می‌رود.

شستن آجرنما روشی ساده و موثر

شستن آجرنما با جوهر نمک

چه زمانی برای شستن آجرنما مناسب است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند هر وقت که نمای ساختمان از نظر آن‌ها کثیف بود باید برای شستن آجرنمای ساختمان اقدام کنند. اما این یک تصور غلط است و بسیاری از نماها بعد از کثیفی به حالت اولیه بر نمی‌گردند.

بهترین زمان برای شستن آجرنمای ساختمان حدودا ۶ ماه تا ۲ سال بعد از ایجاد آن است‌. این که نمای ساختمان شما ۶ ماه بعد نیاز به شستشو دارد یا ۲ سال بعد به جنس و رنگ نما بستگی دارد.

البته قبل از شستشوی نما باید به برخی نکات توجه کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر نما دچار آسیب شده است یا قسمتی از آن شل شده است‌قبل شستسوی باید مورو ترمیم قرار بگیرد.

برای شستشوی نمای ساختمان که اصطلاحا به آن نماشویی می‌گوییند از ابزار و مواد مختلفی استفاده می‌کنند. این که چه مواد و ابزاری برای شستشوی نمای ساختمان شما مناسب است هم ارتباط مستقیمی با جنس نمای ساختمان دارد.

مدت زمان شستشوی آجر نما چقدر است؟

مدت زمانی که شستشوی آجر نما لازم دارد به عواملی همچون متراژ، تعداد طبقات، میزان آلودگی و نوع شستشوی آن‌ها بستگی دارد. بناراین برای این که بتوانید زمان تقریبی انجام شستشوی آجرنما را برآورد کنید، می بایست به سوالات زیر پاسخ دهید:
– آیا آجر نما نیاز به لکه‌گیری و جرم‌گیری دارند؟
– چه روشی را برای تمیز کردن آجرها می‌خواهید استفاده کنید؟
– شستشوی نما با چه دستگاهی قرار است انجام شود؟

کلام پایانی

در این مقاله از کارخانه آجرنمای امیری در مورد شستشوی آجر نما با جوهر نمک صحبت کردیم. در ابتدا مهم‌ترین عواملی که باعث آلودگی و کثیف شدن آجر نما می‌شود را به شما گفتیم.

همچنین این سوال را پاسخ دادیم که شستشوی آجر نما با جوهر نمک چه اهمیتی دارد؟‌ همچنین در مورد روش شستشوی آجر نما را با جوهر نمک بحث کردیم و عوامل موثر در مدت زمان انجام آن را به شما گفتیم.

امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای شما در شستشوی نما ساختمان‌تان باشد. اگر در مورد نحوه شستشوی آجر نما با جوهر نمک سوالی دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین صفحه درج کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید