مقالات

مواد شوینده آجر نما

مواد شوینده آجر نما

نمای ساختمان یکی‌ از اصلی ترین  قسمت‌های ساختمان است. مواد شوینده آجر نما در انواع مختلف موجود است و سازنده‌گان دوست دارند تا بهترین و زیباترین نمای را برای ساختمان خود طراحی و اجرا کنند.

زیرا اولین قسمت ساختمان که مراجعه کننده می‌بیند نمای آن است. البته یک مشکل وجود دارد و آن هم تغییر شکل نمای ساختمان در طولانی مدت است.

نمای ساختمان‌ها حتی اگر از بهترین مصالح و متریال باشد و بعد از گذشت چند سال به دلایلی مانند جذب آلودگی و گرد و غبار، رشد جلبک، تاثیر عوامل طبیعی و… دچار‌ آلودگی و کثیفی می‌شود و لازم است با مواد شوینده آجر نما شسته شود.

البته جای نگرانی وجود ندارد، زیرا امروزه مواد شوینده آجر نما در انواع مختلف تولید شده است‌.یکی‌ از پرکاربردترین نماهای ساختمان که زیبایی‌ خاص و منحصربه‌فردی‌ به نمای ساختمان می‌دهد، آجر نما است.

ما امروز در این مقاله از کارخانه آجرنمای امیری می‌خواهیم در مورد مواد شوینده آجر نما صحبت کنیم. اگر شما هم دنبال روشی می‌گردید که نمای ساختمان خودتان را تمیز و زیبا کنید، تا انتهای این صحبت با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده ازمواد شوینده آجر نما

نمای ساختمان از هر متریال که باشد بعد از گذشت زمان تحت تاثیر مواردی مانند آلاینده‌های هوا، گرد و غبار، عواملی محیطی و…‌دچار تغییر رنگ و کثیفی می‌شود.

در این بین ساختمان‌های آجر‌نما که در‌ مجاورت محیط‌های شلوغ شهری مانند خیابان‌های بزرگ، بزرگ راه‌ها، مراکز شهری و… قرار گرفته‌اند بیشتر در معرض آلودگی و کثیف شدن هستند. شستشو‌و تمیز کردن نماهای آجری یک نوع نوسازی و پاکسازی‌ نمای‌ظاهری می‌باشد.

شستشوی آجر‌نما شفافیت و تازگی را به نمای ساختمان باز می‌گرداند و ظاهری زیبا به ساختمان شما می‌بخشد. البته شستشوی آجر نما کمی‌ متفاوت از شستشوی نماهای دیگر است و فوت و فن‌های مخصوص خود را دارد.

به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم یکی از بهترین و ارزان‌تربن روش‌های تمیز کردن آجر نما یعنی شستشوی آجر نما با مواد شوینده آجر نما را مورد بررسی قرار دهیم.

چه عواملی باعث آلودگی آجرها می‌شود؟

عوامل مختلفی هستند که در آلودگی و کثیف شدن آجر نماها نقش دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی و کثیفی آجر نما، آلودگی هوا و وجود آلاینده‌های سربی در هوا است.

به همین دلیل است که باید روش‌های تمیز کردن و مواد شوینده آجر نما را بشناسیم  چون همواره در معرض آلودگی و کثیفی هستند. البته عوامل دیگری مانند آب و هوا، عوامل رطوبتی، رسوبات شیمیایی، لکه‌ها، جلبک‌ها و مواردی از این قبیل هم هستند که باعث آلودگی آجر نما می‌شوند.

از آنجایی که آجرهای نما انواع مختلفی مانند آجرنما نسوز و آجرنما آنتیک وجو دارد هنگام شستشو باید بسیار مراقب باشید تا بافت آجر صدمه نبیند.

شستشوی آجر نما

شستشوی نماهای آجری کاری تخصصی می‌باشد که باید توسط تکنسین‌های مجرب و افراد با تجربه انجام شود. در واقع ممکن است شستشوی آجر نما یک کار بسیار ساده و ۵ادی به نظر برسد ولی اینطور نیست.

شخصی که می‌خواد یک نمای آجری را تمیز کند باید نکات اولیه و اصول شستشوی آجر نما را بداند. در غیر این صورت ممکن است به بافت اصلی آجر صدمه وارد شود یا آجر به طور کلی تغییر رنگ دهد.

پس‌ برای شستشوی آجر نما یا از یک تکنسین که تخصص انجام این کار را دارد و مواد شوینده آجر نما را می شناسد کمک بگیرید یا اصول اولیه این کا را یاد بگیرید. نحوه شستشو تا حد بسیار زیادی به سازه ساختمان بستگی دارد.

اگر‌ می‌خواهید نمای یک مجتمع تجاری مسکونی چند طبقه را شستشو دهید نیاز است تا از ابزارهای مختلفی مانند واتر سند، واتر جت، دستگاه شستشوی فشار قوی و… استفاده کنید.

اما اگر نمای ساختمان شما اندازه و حجم کمتری دارد می‌توانید با استفاده از روش‌های ساده‌تر به نتیجه دلخواه برسید. به طور کلی برای شستشو و تمیز کردن آجر نما باید با یک سری اصول ساده و ابتدایی آشنایی داشته باشید.

مواد شوینده آجر نما

انواع مواد شوینده آجر نما

تمیز کردن آجر نما با مواد شوینده آجر نما

یکی از بهترین روش‌های برای تمیز کردن آجر نما، شستشو با مواد شوینده آجر نما با است مرور زمان کثیفی‌ها، لکه‌ها، گرد و غبار و… روی آجر نما را می‌پوشاند و زیبایی ظاهری ساختمان را از بین می‌برد. یکی از کم هزینه‌ترین و‌سریع‌ترین روش‌ها‌برای از بین بردن این آلودگی و‌ کثیفی استفاده از مواد شوینده است.

در این روش شستشوی آجر نما شما نیاز به محلول شستشو، آب و یک فرچه بزرگ دارید. در واقع شما فرچه را به محلول شستشو آغشته می‌کنید و‌ روی آجرها می‌کشید. سپس باید با فشار آب قوی‌ سطح آجر نما را شستشو دهید.

فواید استفاده از مواد شوینده آجر نما

استفاده از مواد شوینده آجر نما  فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از مواد شوینده برای شستشوی آجر نما را بررسی می‌کنیم.

یکی از فواید استفاده از مواد شوینده، سرعت بالا در تمیزی آجر نما است. این مواد می‌توانند به سرعت آجر نما را تمیز کرده و زیبایی را به نمای ساختمان شما بازگرداند.

مواد شوینده آجر نما هر گونه آلودگی مانند لک‌ها، گرد و غبار، آلودگی‌هایی محیطی و… را از بین می‌برند.

استفاده مواد شوینده آجر نما در مقایسه با دیگر روش‌های شستشوی آجر نما بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه می‌باشد.

این موارد برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از مواد شوینده برای آجر نما‌ است.

بهترین مواد شوینده آجر نما

آجر نماها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع و رنگ در نماها و محوطه سازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آجر‌ها از هر نوع و رنگی که باشند بعد از گذشته چند سال بر اکثر آلودگی‌های موجود در هوا و عوامل محیطی دچار کثیفی، شوره، لک و رنگ پریدگی می‌شوند.

یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای از بین بردن این مشکلات استفاده از شوینده‌های مناسب است. شوینده‌های مختلفی وجود دارند که برای شستشو و تمیز کردن آجر نما مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه برخی از بهترین شوینده‌های آجر نما را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مواد شوینده آجر نما

شستشوی انواع آجرنما

محلول سفید کننده

یکی از محلول‌ها شستشو که می‌تواند تا حد زیادی لک و آلودگی را از سطح آجر نما پاک کند، محلول سفید کننده است. برای استفاده از این روش باید آب را با مقداری سفید کننده ترکیب کنید و با فرچه به سطح آجر نما بکشید. سپس از قبل از خشک شدن محلول سطح آجر نما را با استفاده از یک سری فشار قوی آب، آبکشی نمایید.

محلول کلر

در برخی مواقع سطح آجر نما با کپک و جلبک پوشیده می‌شود. این مشکل ظاهر بدی به نمای ساختمان داده و زیبایی آجر نما را از بین می‌برد. برای برطرف کردن این کپک‌ها و جلبک‌ها می‌توانید از محلول کلر استفاده کنید.

در این روش مقدار مساوی از آب و کلر را  مخلوط کرده و به کمک یک سمپاش محلول را به سطح آجر نما بپاشید. توجه داشته باشید که قبل از خشک شدن باید محلول کلر را آبکشی نمایید.

استفاده از مواد شوینده آجر نما

در بازار برخی از برند‌های شوینده وجود دارند که اقدام به تولید و توزیع مایع شوینده آجر نما کرده‌اند. به جرات می‌توان گفت که بهترین روش تمیز کردن و شستشوی آجر نما استفاده از شوینده‌های تخصصی آجر نما می‌باشد‌.

جرم زدایی بالا، رفع شوره، از بین بردن لک و… برخی از ورژگی‌های شوینده‌های آجر نما است. شما برای تمیز کردن آلودگی‌ها از سطح آجرنما می‌توانید از این شوینده‌ها استفاده کنید.

محلول سلیس

مخلوط آب و سلیس هم یکی از بهترین محلول‌ها برای تمیز کردن سطح آجر نما است. این محلول را می‌توایند با استفاده از واتر جت به سطح آجر بپاشید و آجر را مثل روز اول تمیز کنید.

مواد شوینده و بخار آب

یکی دیگر از روش‌های شستشوی آجر نما استفاده از دستگاه‌های بخار آب و مواد کف کننده است. شما می‌توانید با استفاده از این روش به راحتی لکه‌های ایجاد شده بر روی آجر نما را از بین ببرید. توجه داشته باشید که اگر سطح آجر نما چرب شده است باید ۳ بار شستشو با بخار آب و کف را تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید